2014. április 16., szerda

Szeptember 11., Szeptember 15.

Az utóbbi két napban Hannával halálra úntuk magunkat. A fiúk Miskolcra mentek, ezért nem voltak suliban. Eléggé unatkoztunk órákon, lévén, hogy egyikünknek sem volt padtársa. A két nap legemlékezetesebb pillanata magas fölénnyel Tihi beszólása volt mateken. A tanàr, ahhelyett, hogy megtanította volna nekünk az egyenletrendszereket bájcsevegést tartott Pauláéknak, akik csorgatták a nyálukat. Tihi pedig nem nézte ezt jó szemmel:
-Ha ez a bájgúnàr gimnáziumi tanárnak tartja magát, akkor én mi vagyok?! Gauss?
Persze mindenki dőlt a nevetéstől, erre a tanár kihívta Tihit felelni az általános iskolás anyagból. Nagyot nézett a tanár mikor ötösre felelt.
Ma reggel korán keltem. Felvettem egy fekete csőszárú nadrágot és egy Penguins pólót, majd elvégeztem a reggeli teendőimet. A hátizsákomat a hátamra kaptam, majd botorkálva lemásztam a lépcsőn. Beültem Nándi kocsijába. A suli előtt leparkolt a Kardall számára fenntartott helyre. Nagy hiszti volt emiatt a suliban, az aligazgató már azzal fenyegetőzött, hogy kicsapja, de nem tette meg. Felvitt az osztályba, ahol csak egy páran ültek. Köztük Balázs is. Egyáltalán nem beszéltem vele a két nap alatt, de Hanna chatelt Karesszel. És őszintén szólva elég rosszul éreztem magam ezek miatt. Beléptem az osztályba és egy 'sziasztok'-kal köszöntöttem mindenkit. Leültem Bazsi mellé, majd neki is köszöntem. Semmi válasz, csak a telefonját nyomkodta tovább.
-Mi van jól kiszórakoztad magad?-kérdezte erélyesen.
-Elmondanád mi a franc bajod van?
-Nincs semmi bajom. Tamás hogy van?
Tamás...milyen Tamás? Gondolkodtam. Ez miről beszél?! És akkor beugrott arcon csaptam magam, majd hangosan felnevettem. Balázs értetlenül nézett rám.
-Te komolyan...az...az...unokatestvéremre voltál....féltékeny?-kérdeztem nevetve.
-Jó kifogás.-mondta durcázva.
-Nem hiszed el?
-Miért hinném el? Tamás csíki, semmi esély arra, hogy az unokatestvéred legyen.
-Ott születtem. A szüleim csíkiak.
Az arcát a kezébe temette, majd a válla megrázkódott, majd hangosan felnevetett.
-Gyere ide te!-mondta, majd magához húzott s egy puszit nyomott a fejem búbjára. A szemeimet becsuktam, majd mélyen beszívtam az illatát. Imádtam.
-Lénaaa!-kiáltotta Hanna, majd futva jött felém. Közben Tihi lazàn kinyújtotta a lábát, ezért hasraesett. Karesz lépett be mögötte, majd ahogy meglátta, hogy Hannc a földön fetreng és röhög odalépett hozzá és felsegítette.
-Örülnék, ha nem törnéd össze magad azalatt a két perc alatt amíg egyedül hagylak.
-Hanna lemaradtam valamiről?-kérdeztem. Valamiért furcsák voltak ezek ketten.
-Pont te mondod nekem?-kérdezte egy olyan Hanna féle "mostszórakozolvelem" fejet vágva. Ekkor vettem észre, hogy még mindig Balázsnak vagyok dőlve, ő pedig átöleli a derekam. Balázs mosolyogva elengedett, mert becsengettek. Az angol tanár pár perc késéssel érkezett. Egész órán egy szöveget fordítottunk.  A második órán pedig egy párbeszédet hallgattunk meg, majd azt kellett hallàs után lefordítani. Szünetben nem mentünk le az udvarra, mert esett az eső. Bazsi helyet cserélt Hannával, aki egyből fecsegni kezdett.
-Képzeld! Tegnap edzésről mentem haza, mikor találkoztam Karesszel és elmentünk sétálni és most olyan vagyok mint egy őrűlt. Pörgök és nem aludtam semmit, de pörgök.-s elkezdett nevetni, mire én is elnevettem magam.
Mire végzett a meséléssel becsengettek törire. A tanárnő pontosan érkezett, majd húsz perc alatt lediktálta az anyagot, majd szabad foglalkozást adott, azzal az ürüggyel, hogy ki kell javítania a 12.B felmérőit. Balàzs Flappy Bird-öt játszott én pedig letettem a fejem a padra és pihentem. Töri után a többiek átöltöztek tesire, kivétel engem és Balázst.
-Te miért nem tesizel?- kérdeztem meglepetten.
-A tegnapi meccsünk után történt egy kis baleset az öltözőben.-mondta és szinte nevetett. Értetlenül néztem rá, mire mesélni kezdett.- Éppen levettem a védőimet, mikor lehajoltam a korcsolyámért, erre Karesz fejbeütött én pedig véletlenül belemélyesztettem a fogam a térdembe. Az orvosok bevarrták s most egy hónapig nem tesizhetek.
-De béna vagy!- nevettem.
Átvonultunk az iskolaudvaron a B szárnyba. A telefonom megrezzent a zsebemben. Üzenetet kaptam Nánditól.
"Lénu! Délután hattól gólyaválogató a díszteremben. Ne aggódj, én is ott leszek. ;))"
-Öhm...Balázs ma van a gólyaválogató.-mondtam neki.
-Tudom. Már éppen kérdezni akartam, hogy akkor áll-e még az alku.
-Persze.-feleltem mosolyogva.
-Rendben.
A többiek kosárlabdáztak, míg mi ketten Tihi-n nevettünk, aki azt szajkózta, hogy a tesi nem az erőssége. A nap további részében a gólyaválogatón görcsöltem. Ahogy hazaértem megtanultam mindent, majd felkészültem. Felvettem egy fehér, Arctic Monkeys feliratú pólót, rá pedig egy farmer mellényt. Nándi vitt el. Valahol a III. kerületben felvettük Bazsit, majd meg sem álltunk a suliig.
-Sziasztok!-köszöntött az egyik 12.-es lány.-Ma három próbát kell kiállnotok, amit a közeljövőben a gólyabálon is teljesítenetek kell: az improvizáció, az ének és a tánc. A mai próbák a következők:minden pár kap egy adott szót és azzal kapcsolatban kell más szavakat mondani, minél többet. Az ének éneklésből áll. Bármit énekelhettek amit szeretnétek. A tánc pedig abból áll, hogy bemutatnak nektek egy mozdulatsort és meg kell ismételni. Sok sikert!
Balàzzsal megcsináltuk az egész próbát  viszonylag jól. Nándi beszélgetett a szervezőkkel. Szerencsére mi is, és Hannáék is bekerültek a tizenkét gólyapár közé. Mikor hazaértünk Nándival filmezős estét tartottunk. 
«****»
Szeptember 15.
A gólyapróbák már javában elkezdődtek. A 12.-es diákok mind nagyon rendesek, bár néhány már kikelt magából és hisztizett egy sort, de mindezek mellett nagyon türelmesek. A hétvégén Nándi elvitt a belvárosba vásárolni. Imádom a stílusát és mindig megmondja a tutit. Hannáék már a második randijukon vannak túl és jelen pillanatban arról regél nekem, hogy össze fognak jönni. Mindenképp aranyosak lennének. Ahogy beértünk a terembe, Karesz felkapta a fejét, majd odalépett Hannához és megölelte. Bazsi csak a helyén ült és mosolyogva méregetett. Leültem a székemre.
-Szia!-köszöntem.
-Szia!-válaszolt, majd magához vont. Imádtam, hogy ennyire közvetlen. Arcon pusziltam, mire száját mosolyra húztam. A nap unalmasan telt egészen a német óráig. Kiderült, hogy a tanárnő előző órai mondata annyit jelentett, hogy Tihi felelni fog. Balázs odalépett a tanárnőhöz, valamit magyarázott neki. Egész órán külön feladatokat kapott. Nehezebbeket. Nem tudtam miért.
-Mit mondtál neki?-kérdeztem, majd válaszra várva a szemébe néztem...

1 megjegyzés: